Otse põhisisu juurde

 

Elvi Seppar Mets


Haapsalu I

Haapsalu - mu kooli- ja nooruselinna!
Kui kodus Virumaal elasin, siis igatsesin taga sind.
Kui elu tõi mu teee juhuse, nii isemoodi imetabase,
siis kodu reetmise hinnaga,
                                ma taas kohtusin oma nooruse linnaga.

Nüüd elan siin aga hingseal,
poleks tohtinud kodu reeta eal.
Eks kõla see nüüd narristi, et koju tahan tagasi?
Mu meri, mets ja Sinimäed,
elan lootuses, et suvel teid jälle näen.
Kui loen luulet Virumaast, mille kirjutanud Virve Osila
siis igatsus mu hinges on otsata.

Kui ükskord heidan viimsele unele,
siis ikka Vaivara kalmistule.
Seal puhkavad mu esivanemad
ja mu kallis kaasa Raimond ka.


Haapsalu Kevadõhtu

Seisan Jaama oja silla.
Veel kiire on lahe poole minna.
Taamal mustendab Paralepa mändideviir.
On hetk, mil keegi ei liigu siin.
Taeval tumedad pilvede triibud,
sekka kustunud ehast jäänud heledamad viirud
Nukras üksinduses ripub taeval kitsas kuusirp.

Üle lahe särab tulede pärlikee.
Väikese vaikse linna siluetile ehteks on see.
Pikk puupitsiline jaama perroon
oli kunagi saginat täis linna elusoon.
Siis käidi tervitamas saabuvat rongi
ja täiendamas sõprade ringi.

Nüüd pole siia enam asjagi,
sest vajalikuks pole peetud hoida käigus rongi.
Aeglaselt loivab linna poole teismeliste kamp.
Eks hommikul paistab, milline oli
energia ülejäägist ajendatud mõtlematu temp.

Paralepas

Sammun mööda paralepa männiku metsarada.
Ümber sirged männid.
On tunne nagu koduses Haagimännikus kõnniks,
kus iga puud tahaks kallistada,
nii tuttavad on seal mulle nad.

Minu puuks pidi olema mänd,
seepärast nende keskel nii koduselt tunnen end.
Männiladvus kohisev tuulehoog
kodukandist mul terviseid toob.


Haapsalu 2001. aasta kultuurisuvest

On möödas Haapsalu kultuurisuvi,
sellest osa said kõik, kel kultuuriilmingute vastu huvi
Sai Haapsalu jälle uue laulu.
Selle eest peame tänama pr Kinterit
ja vanameister Valter Ojakääru.

Kõik Haapsalu räti mustrid said kenasti kaante vahele.
Tänu käsitöömeistritele Silvi Saarloole ja Linda Elgasele.

Lõi taeva valgeks Faier nait.
Bluusi ja džässisõbrad siit fiilingu said.

Polegi see Haapsalu nii väga provints,
tast ajapikku saanud üle vabariigi
teatud tuntud suurte suveürituste kindel kants.

Taas "Valge Daami" legendi lossis tõi
lavale väike tubli "Randlane".


Haapsalu II

Pole Eestis teist sellist väikelinna,
kus võid seitsmesse muuseumisse ja
viide kunstigaleriisse minna.

Kui sul plaan on Haapsalusse tulla,
siis otsi ülesse Päeva Villa.
Seal mõnusalt ööbida saad
ja maitsvat toitu ka.

Ernst Enno

Päranduseks jättis meile palju
koolimees ja luuletaja Ernst Enno.
Ta luuletusi iga lapski teab
memm ja taat neist lugu peab.
Ta levitas hariduse valgust,
ta südamlikud lasteluuletused
kaunistavad koolitee algust.


Kui Õhtu kaldal Enno ausammast näen - 
on tunne nagu ulatanuks ta mulle käe.
On alles luuletaja kodumaja.
On meil sedagi veel vaja.
Seal koos käib me kirjandusklubi.



Allikas: Hetkemused : [luuletused] / Elvi Seppar Mets ; [koostaja-kujundaja Egon Erkmann], Haapsalu, 2003