Otse põhisisu juurde

 

David Vseviov „Onu Moritza sõnaraamat“

Loib

See oli Haapsalus, kui ma läksin esimest korda elus merre suplema. Seda sa tead, et veega seostuvad spordialad mulle ei meeldi. Miks madistada vees, kui seda võiks rahumeeli teha kuival maal. Näiteks veepall. Ka sa sellist ala üldse tead? Nad loobivad palli vees. Mis mõtet sellel on? Mängigu parem korvpalli! Mul oli üks tuttav veepallur – Ivan. Ükskord ta näitas mulle oma käsi. Need oli jubedad. Ühe sõnaga öeldes: ligunenud. Hiljem ma ei tahtnud talle kätt anda. Aga kuidas sa viisaka inimesena ei anna? Tuli kavaldada. Seda ma sulle muidugi ei soovita. Kui, siis ainult sellises väljapääsmatus olukorras, kuhu ma olude sunnil sattusin.

Kuna ma teadsin, et kõige suurem tõenäosus Ivani kohata on kuu lõpus, sidusin ma igaks juhuks juba hommikul parema käe kinni. Ja kui ma Ivani trammipeatuses kohtasin, ütlesin kahetsevalt: „Annaksin käe, kuid midagi pole parata, lõikasin sibulat koorides noaga sisse.“

Muidugi, tagantjärele ma võin öelda, et juhtus ka üks piinlik lugu. Kui Ivan kohtas mind kinniseotud käega juba kolmandat korda, küsis ta imestunult:

„Moritz, pead sa siis alati sibulaid koorides ennast vigastama?“

Mul ei jäänudki muud üle, kui vastata:

„Ise imestan ka. Aga kuidagi libiseb käest.“

Ma läksin nabas saadik vette, võtsin hoogu ja sukeldasin. Kui ma mõne aja pärast pinnale kerkisin ja silmad avasin, avastasin, et mu kõrval on võõras naisterahvas.

Tal oli peas roosa ujumismüts ning ta jõllitas mind tigeda pilguga. Loomulikult ütlesin ma talle „tere“. Tema aga käratas:

„Kui ujud, tõmba loib koomale!“

Siis, Haapsalus, ma isegi ei teadnud, mida see loib tähendab. Nüüd saan sulle öelda, et see on vees elavate imetajate jäse. Ning et Haapsalus ma enam ei käi!

Allikas: David Vseviov "Onu Moritza sõnaraamat" Tallinn, 2021