Otse põhisisu juurde


Andre Tamm „Kodutuna kodumaal“ 

/.../ "Siis saaksin ma homme oma väga olulisi ametiasju ajada. Kas sul oleks võimalik üks ööpäev ohverdada? Homme võiksime Haapsalus ära käia. Mul sinna ka asja oma paberimajandusega ja sa võid nii kaua iseseisvalt linna vaadata."

"Ma ei ole tõesti Haapsalu linnaga tuttav. Kasutaksin meeleldi juhust seal ringi jalutada, sest minu abikaasa vanemad koos lastega elasid vanasti Haapsalus. Olen kuulnud ämmalt huvitavaid lugusid nende Haapsalu päevist. Väga hea mõte sinult. Teeme ära!"

/.../ Pärast söömaaega Haapsalus läks reisijuht oma metsaasju ajama ning Velda omal jalal perekonnaloolise linnakesega tutvuma. Siin Haapsalus veetis oma kauni nooruseaja tema meheema Marie. Siin oli sündinud Aleks, ta vennad ja õed. Uitajal oli piisavalt aega ja ta otsis seda maja, kus Marie lastega elanud. Pidi Tšaikovski kuju lähedal olema, vaatega mererannale. Võõras linnas jälgi ajav orienteeruja ja vastutulijate küsitleja leidis üles õige koha. Suur hääber oli sõjatules lootusetult hävinud, kuid pisike õuemajake oli osaliselt säilinud. /.../

Lk 428 – 429

Allikas: Andre Tamm "Kodutuna kodumaal" : Tallinn, 2022