Otse põhisisu juurde

Olav Osolin „Minu esimene elu“


Paraku tegi Tartu Ülikool mu jääpurjetajakarjäärile üsna pea resoluutse lõpu, kusjuures see toimus sõna tõsises mõttes klassikalisel moel. Nimelt sattusid meil talvisel semestril Richard Kleisi ladina keele loengud just laupäeva hommikule, mis ma pidin tavaliselt võistlustel olema. Püüdsin siis pea 80-aastasele vanahärrale seletada, et Cicerost ja Caesarist, pean mina jää peal kaitsma ENSV spordiau. Paraku ei osutanud hr Kleis kuigi suureks spordisõbraks, mistõttu ta teatas mulle stoilise rahuga, et teda minu sportimine ei huvita ja kui mind laupäeva hommikul tunnis pole, siis ta mulle arvestust ei anna ning mind visatakse ülikoolist välja. Nii ei jäänudki mul muud üle kui sõita viimast korda Haapsallu võistlustele ja panna seejärel oma purjetamistele kirglik lõpupunkt, mis tähendas, et ma jõin end maani täis ning viskasin koju jõudes kõik sportimise eest saadud auhinnad ja aumärgid aknast välja lumehange. Kui ma olin magama jäänud, siis läks ema salamahti välja ja korjas need taskulambi valgel üles. Tänu sellele on ka NSVL-i meistersportlase märk mul siiani alles. 

Lk 111

Minu esimene kohtumine Peedu Ojamaaga oli õige kummaline. 1973.aasta talvel, seega Tartu Ülikooli esimese kursuse tudengina, saabusin just oma lagunenud Moskivitš 407-ga Haapsalust jääpurjetamisvõistlustelt ja sattusin tollal Lomonossovi (nüüd Gonsiori) tänaval võidu kihutama uhke Volgaga. Selline universaalkerega Volga oli tol ajal nii edev auto, et neid oli kogu Eestis vaid üksikuid eksemplare.

Lk 262

Mõistagi sai hulgi toodetud veel muudki nänni, sealhulgas Lembit Ontoni kujundatud rukkilillesümboolikaga kilekotte, kleepse, lipse ja muud tavaari.
Ühe varjualuse täitis Eesti rahvakunst. Igal hommikul asus koolitüdruk Anu seal koos ühe Haapsalu kutiga vitstest korvi punuma ning aeg-ajalt lõi oma lood lahti rahvamuusikatrio, mida juhatas viiuldaja Erki Aavik, kes ei unistanud tol ajal veel rapsitehase juhtimisest ja kelle karutopis polnud veel jõudnud Eerik-Niiles Krossi Kõue mõisa. 

Lk 319 - 320

Allikas: Osolin, Olav Minu esimene elu / toimetanud Marika Mikli ; kujundanud Mari Kaljuste ; kaanefoto: Kaupo Kikkas: Tallinn, 2020, 438 lk.