Otse põhisisu juurde

 

Matti Päts „Lapselapsest vanaisaks : mälestused“

Hea lugeja!

Hoiate käes minu mälestusi. Raamatu käsikiri valmis 2017. aasta märtsis. Peale esimese peatüki ei ole ma seda avaldamiseks ettevalmistuste käigus muutnud. Kõik on endiselt kirjas nii, nagu ma mäletan ja nagu ma õigeks pean./…/

Matti Päts

Kloostrimetsas jaanipäeval 2021

Küpsuseksamid

/…/ Hommikupoole ööd koju jõudnud, ootab mind ees üllatus. Haapsalust on minu juurde mootorrattal saabunud eksamiülesande lahendust saama hea tuttav ja vehklemiskaaslane Manivald Silm. /…/

Lk 141

/…/ seejärel ütles Lebbin, et kui tahan instituuti edasi jääda ja õpinguid jätkata, ei tohi ma enam suud pruukida ja igasuguseid kahtlasi asju rääkida. „Üliõpilane, kas saite aru?“ – „Seltsimees Lebbin, “oli minu vastus, „sain aru, argumendid on veenvad.“.

Niipalju kui ma sellest inimhingede insenerit kuulnud olen, visati ta Eesti ajal halva käitumise pärast Haapsalu Ühisgümnaasiumist välja. Töötanud „Ilmarise“ tehases. 1940. aasta suve pöördeliste sündmuste aegu muutunud kohe progressiivseks ja ning ühinenud juunipöörajatega. 1941. aastal saatnud kättemaksuks koolist välja viskamise eest Ühisgümnaasiumi direktori Üksti perekonnaga Siberisse. /…/

Lk 157

Allikas: Matti Päts "Lapselapsest vanaisaks : mälestused" : Tartu, 2021