Otse põhisisu juurde

Kogumik „Lumenimeline“

Sügistuul   
                                               
Midagi imelist heliseb lehtedes,        
heliseb põõsastel, heliseb puudel.     
Midagi kummalist väriseb kõikjal –
on see sügisetuul?

Suve ilusad päevad
tolmuvad udu sees,
lehti langeb maha
silmade ees.
Kergelt ja armsalt hõljub
vaikne sügise tuul.
Kustub hing looduses
kurval sügisekuul.

Autor: Liina Lõpp ( 1992-1994)
Haapsalu Wiedemanni Keskkool IX kl


Jää süda

üle külmunud lõikava jää
üle külmunud läikiva jää
toob südame hääl
üle mütsita, külmunud lagipää
toob südamehääl
ka tumeda metsa pääl
toob südamehääl
valgust mis sulatab jää

sealt mööda läeb tee
üle külmunud vee
ja südame hääl
kaigub veel sääl
see sulatab jää
ja sooja saab pää
ja südame hääl
sesse valgusse jääb

Autor: Nana Nedo (2000)
Haapsalu Wiedemanni Gümnaasium VII kl


Talvine õhtu

Õhtukumas punetav taevas,
puude mustad siluetid,
päike uinumisvaevas,
lumel jälgede piruetid.
            Ümberringi vaikus – salalik,
            üha pimedamaks läheb,
            ees on öö nii pikk, nii pikk,
            taevas süttimas on tähed.

Autor: Tarmo Trummalt (1992-1994)
Risti Põhikool IX kl


Motiiv

Su pilk jäi teele ette,
     & ma tardusin…
Sambana seisan
     & vaatan su silmi
& vaatan su silmi
     & kujutan ette,
et armastan sind.

Autor: Külli Kivi (2000)
Haapsalu Wiedemanni Gümnaasium XII kl

*    *    *

Öö tumedad varjud on nüüd meie vahel
Kui lõputuse valguseaastad
Just täna just praegu on katkenud ahel
Me tagasi enam ei vaata
Eks mine ja kaasa vii päikesekulda
Kotitäis naeruniite
Mine neilt teedelt kust enam ei tulda
Valluta silmapiire
Tahtsin olla su hämarduv tabamatus
Kurbuse kalgist sülest
Nüüd on ikka veel minu jaoks avastamatus
Legend lõputust õnnest

Autor: Marge Reiser (1992-1994)
Haapsalu Wiedemanni Keskkool XI kl


Nii…

Nii pehme, nii hell…
nii tugev, nii karm!
Lagi on valge
ja taevas on hall.
Nii pikad on varjud
ja tühi on linn…
Ning vaatepilt aknast
vaid ängistab mind.
Nii räämas on teed
ja raagus on puud.
Ma tõepoolest tahaksin
midagi muud!
Mõttetu müra, mis telekast tuleb.
Lukuga pinal, bemari tuled.
Kust ma tulen ja kuhu ma lähen?
Miks on mul tunne,
et kõike jääb väheks???

Autor: Helen Barndõk (1999)
Haapsalu Wiedemanni Gümnaasium VIII


Mulle meeldib…

Mulle meeldib hämarus
ja mulle meeldib soojus.
Lühikesed suveööd
ja see, kui päike loojub.
Mulle meeldib vabadus,
meeldib metsik loodus,
hääled salapärased
ja ürgne inimloomus.
Mulle meeldib mets nii suur
ja kui hundid uluvad.
Nõiduslikult kuldne kuu,
mis päeva värvid hajutab.
Mulle meeldib vanalinn
ja kitsad kõrvaltänavad.
Sammaldunud kivimüür
ja surnuaia väravad.
Mulle meeldib lonkida,
siis kui vihma sajab.
Mulle meeldib pimedus
ja mahajäetud majad.
Mulle meeldib unistada,
mulle meeldib päike,
taevas helesinine
ja olla tüdruk väike.

Autor: Helen Barndõk (1999)
Haapsalu Wiedemanni Gümnaasium VIII


Ütle, päike, kus sa elad

Ütle, päike, kus sa elad,
kust su kodu leida võib?
Kas sa elad meres, kus on kalad?
Sealt sa tõused, nii küll näib.

Ütle, päike, kus sa elad,
pesitsed ehk seal, kus mäed?
Igatahes kaugelt tuled,
sestap vahel koju jääd.

Ütle, päike, kus sa elad,
on sul paik, kus puhata.
On sul koht, kus oma jalad
õhtuhakul visata?

Ütle, päike, kus sa elad,
eksled sa ehk koduta?
Siis sa võta minu süda,
sinna pesa ehita.

Autor: Ivo Käsk (1997)
Haapsalu Wiedemanni Gümnaasium XII kl


Eestimaa

On Eestimaa üks uhke paik,
siin tasakaalus on vist kõik.
Seal ühes otsas järved, mäed
ja teises otsas merd sa näed.

Ei ole Eestis palju kulda,
siin palju leidub rammust mulda.
Ei leidu kalliskive meil,
siit põlevkivi leida võib.

On Eestimaa mu isamaa,
seal olen sündinud ka ma.
Võin ausalt teile ütelda,
siin meeldib mul ka elada.

Eestimaa mu isamaa,
seal olen sündinud ka ma.
Kui tahad teada täpselt kus,
siis mudalinnas Haapsalus

Autor: Heiki Tomingas (1998)
Haapsalu Linna Algkool V kl


Allikas: Lumenimeline / koostanud Mati Puhm ; kujundanud Egon Erkman,
Haapsalu: Lääne Maavalitsus, 2000
Selgituseks: Ernst Enno nimelise luule- ja proosavõistluse võitjad