Otse põhisisu juurde


Carl Hermann Hesse “Tema peab kasvama, mina kahanema : Paide tohtri mälestusi”

/.../Emakodust olin kaasa võtnud laudkasti, see sisaldas kogu minu vähest inventari; mööblit ja majatarbeid polnud üldse. Raamatud olin Revalist võlgu ostnud. Minu kokk oli madam Holm, jutukas tislerinaine Paenküllist, minu teenijaskond Karel ja lühikest kasvu väle Peter, minu omad arstitroska ja kaks hobust. Kõik tuli osta Hapsali oksjonilt ja Pernau laadalt. /.../

Lk 63-64

/.../ Tagasiteel sain Hapsalis kokku õde Jettega, kes vajas meresuplust oma kopsuhaiguse pärast. Õe nägemine tegi mulle head, aga mind tõmbas kodu poole, ja 3.augustil suundusin jälle kodusadamasse ja leidsin, mis mind nõnda õnnelikuks teeb! Jah, rohkem kui ei kuskil mujal maa peal on just kodu see vaikne päikseline meri./.../

Lk 97

Allikas: Hesse, Carl Hermann “Tema peab kasvama, mina kahanema : Paide tohtri mälestusi” / saksa keelest tõlkinud Tiiu Relve ; toimetanud Lauri Eesmaa ; saatesõna autor Tiiu Relve : Teisendpealkiri “Biographie des Dr. Karl Hermann Hesse von ihm selbst verfaßt im Herbst 1863”. Tallinn, 2022,  Loomingu Raamatukogu nr 38-40