Otse põhisisu juurde

Kogumik "Kaela panin punase salli" 


Aasta 2001

Rada

Jäljed ees
ja jäljed taga.
Kokku saab neist
terve rada.
Igal rajal
mõte sees,
minul rada alles
                       ees.

Autor: Liina Mäepere
Uuemõisa Algkool VI kl


Talveõhtu

Üks talvine päev,
lumine tee.
Õhtuvalguse näen –
Linnuteed.

Krudiseb saapa all
valge lumi,
tähtedes taevalael
peegeldub suvi.

Autor: Andres Jätsa
Haapsalu Gümnaasium VIII kl


Aasta 2002

Päike

Suvehommikul kui ärkasin,
vahel aknast päikest märkasin.
Päeval mind ta kõikjalt vaatas,
õhtul magama ka saatis.
Joonistasi ma looma, lille väikese,
alati juurde lisasin päikese.
Päike oli pildil, taevas
ja mind see hirmsasti vaevas.
Tahtsin ka endale oma päikest,
olgu sees siis suur või väike.
Nüüd juba kindlasti tean ma,
on minul oma päike ka.
Isa ja ema, õde ja koer,
nemad mu päikesed ja muu ei loe.

Autor: Renata Lukk 
Haapsalu Linna Algkool I kl


Õnnelik õnnetus

Istun siin üksinda lumisel mättal,
kukkusin suuskadel, nüüd jäin ma hätta.
Mida nüüd teha, ma seda ei tea,
suusk on mul murdunud ja katki mu pea.

Istun ja mõtlen ja leian idee,
Läbi metsa viib koduni lühem tee.
Suusk on küll murdunud ja katki mu pea,
kuid enesetunne on siiski mul hea.

Istun nüüd kodus ja mõtlen – mul veab,
selleski loos on midagi head.
Suusk on küll murdunud ja katki mu pea,
ent ellu ma jäin ja see ongi hea.

Autor: Karmo Ulejev 
Risti Põhikool VI kl


Valgus.
Valus valgus kipitseb sees.
Õnne lõpp
või algus?

Ootus.
Millegi lõputu ootus.
Kui teaks,
kas oleks hea?

Autor: Liina Siniveer
Noarootsi Gümnaasium XII kl


Aasta 2003

Haapsalu kool

Õppimiseks pole vaja
uhket eurokööki.
Piisab, kui on lahke maja,
nii võib teha töödki.

Palju tarkust omandame,
arvutitki klõbistame.
Meie klassi õpetaja,
ta on kõige parem majas.

Rahvatants meil täies hoos,
seal on kogu seltskond koos.
Minu ema ütleb nii –
kooli läheks uuesti.

Kooli sünnipäev detsembris,
siis kui jõulud käes kalendris.
Palju õnne vana maja,
sul on uuendusi vaja!

Autor: Ats Vare 
Haapsalu Gümnaasium III kl


Aasta 2004

Kodukoht

On ainult mets ja muld,
On ainult majad ja kuld.
Kuld pole küll päris,
Vaid kuld on see,
Mille sa leiad kuskilt sügavalt,
Enda seest.
Aga kus see kõik on?
See on seal, kus sa elad,
See on seal, kus on su kodu
Ja kodukoht.

Autor: Kristel Toonikus
Lihula Gümnaasium VIII kl


Minu kodulinn

Kui sõidad mööda Eestimaad
ja meri tuleb vastu,
siis vaata enda ümber sa –
ehk Haapsalus just astud.

Kui näed veel lossivaremeid,
iidvana raudteejaama,
on selge, linnu paremaid
sa oled tulnud kaema.

Seal seisab vanu vedureid
ja vaguneid saab näha
ning suvel rannaliivale
võib kõikjal jälgi teha.

Autor: Aleksandra Koel 
Haapsalu Gümnaasium III kl


Koht, millest unistad

Vanaduses meenub koht,
millest ikka unistad.
Sa mäletad neid pilvi, seda päikest.
Tunned rohu rohelust, taeva sinasust,
aga tead, et tagasi sa sinna ei saa.

Sulle meenub üks väike talu ja vana aed,
meenuvad metsad, kus aega sai veedetud.
Ning mäletad seda, et seal nutsid ja naersid,
kuid tagasi sa sinna ei saa.

Sa mäletad ema ja isa,
sa mäletad õde ja venda.
Kuid teadmine, et igavikku lahkunud nad,
sind õnnetuks teeb taas.

Nüüd noorest saanud vana
ja viimane soov on tal –
minna tagasi sinna,
olla noorpõlvemaal.

Autor: Gandela Alpius 
Kõmsi Lasteaed-Algkool VI kl


Aasta 2008

Hoia käest

Hooli. Ja hoia käest.
Ära keeldu sõbra toest.
Püüa kõigest väest,
Nii saab üle igast mäest.

Usu. Ja hoia käest.
Usk on kindlam kui kalju.
Loobu silmaveest,
Siis õnne näed veel palju.

Armasta. Ja hoia käest.
Aga kui armastus on suur,
Siis ära hoia käest.
Hoia teda südamest.

Autor: Maarja Hindoalla 
Virtsu Põhikool IX kl


Allikas: Kaela panin punase salli: Läänemaa õpilaste omaloomingu kogumik 2001-2010/ koostaja Mati Puhm, kujundaja Egon Erkmann, järelsõna Krista Kumberg, Haapsalu: Lääne Maavalitsus, 2010
Selgituseks: Ernst Enno nimelise luule- ja proosavõistluse võitjad