Otse põhisisu juurde

 

Ernst Enno "Mere ääres tuba vaikne..."


Mere ääres tuba vaikne,
Toa ümber tuiskav tuul - 
Kus on armas, ei ma tea,
Sõnu sõlmib une huul.

Oleks olek lahem, laiem, 
Säraksseltsiks tuhat tuld, 
Kilin, kõlin ette sõidaks - 
Kukku! Kukku! Suve kuld. 

Ette sõidaks astuks sisse - 
Tere, imeline silm, 
Taeva tagant, mere tagant, 
Süda sügav, oma ilm. 

Tere, tere, õied õrnad - 
Valkjas vallataja rõõn,
Piim ja veri, mure mina,
Sina ikka, ikka rõõm. -

Mina mure mustas kuues,
Sina rõõmu roosi siid;
Öö ja päev ning tamm ja tooming, 
nii nad kokku langesid.

Ette sõidaks, sisse astuks, 
Minu luule tuiskav tuul - 
Kus on armas, et ma tea,
Sõnu sõlmib une huul.

8. XII 1919

Allikas: Ernst Enno "Rändaja õhtulaul", 1998, lk 288-289
Autorist: Luuletaja Ernst Enno (8.06.1875 /vkj. 25.05.1875/Valguta, Rannu kihelkond, Liivimaa - 7.03.1934 Haapsalu). 1919.a. lõpus asus Ernst Enno tööle Haapsalus Läänemaa koolinõunikuna ja töötas sellel ametikohal kuni surmani.